MediaWatch

Lycos Europe på vej frem

Tabet blev således på i alt 45,4 millioner euro mod 87,5 millioner i fjor. Den samlede omsætning for årets første ni måneder sluttede med noget nær en firdobling fra 24,6 millioner euro i fjor til 98,7 millioner i år, skriver Dagens Industri.

Lycos regner med, at såvel antallet af nye kunder som omsætningen vil fortsætte med at øges i de kommende måneder. Lycos Europe har i dag 12 europæiske portaler, der samlet genererer godt 19 millioner besøgende per måned. Antallet gør Lycos til en af de største internetportaler i Europa.

Lycos Europe købte sidste år det svenske portalselskab Spray Networks og herunder den danske pendant Jubii.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs