DoCoMo: Marked for iMode snart mættet

MediaWatch

DoCoMo fik i det seneste regnskabsår et resultat på godt 30 milliarder kroner og en omsætning, der er øget med 12 procent til næsten 450 milliarder kroner. Sidste år havde selskabet en vækst i omsætningen på 26 procent.

Det er ikke mindst iMode, der står bag DoCoMos fremgang. I marts havde tjenesten 21,8 millioner abonnenter, og det tal vil DoCoMo øge med 36 procent til 30 millioner brugere ved udgangen af 2001. Analytikere mener, at det er en noget forsigtig prognose.

Antallet af iMode-abonnenter udgør i dag 60 procent af DoCoMos abonnenter i det hele taget. DoCoMo peger på, at når iMode-penetrationen når op på 80 procent vil markedet i Japan være mættet.

Derfor planlægger DoCoMo nu nye tjenester til iMode, bl.a. musik-downloading over 3G-netværk. Det sagde Keiji Tachikawa, DoCoMos topchef, tirsdag ifølge Financial Times.

Med lanceringen af 3. generations tjenester har iMode potentialet til at blive en "killer-service", indikerede han. DoCoMo begynder at teste 3G-tjenesterne i maj, men har udskudt den kommercielle lancering til oktober.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også