MediaWatch

Scandinavian Channel lukker

24-timers kanalen, der blev sendt via 50 forskellige kabelsystemer i staterne, har ikke haft held til at tiltrække nye investorer. Udviklingen i den digitale platform, der ligger til grund for kabel-tv, har været langsommere end forventet, siger Scandinavian Channels adm. direktør Dean Ericson.

- I det aktuelle økonomiske klima er der en meget ringe tolerance for forretningsmodeller, som ikke er profitable inden for meget kort tid. Uanset hvor lovende de er, og hvor megen fremgang de viser, siger Ericson.

Scandinavian Channel har haft en målgruppe på 16 millioner amerikanere, som har haft adgang til daglige nyheder, sport, kultur mv. med en skandinavisk vinkel. En internetportal har været koblet til kanalen.

Mere fra MediaWatch

Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"

Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs