MediaWatch

Varierende succes for TV-formater

Inden for TV-verdenen er det i dag blevet almindeligt, at programideer og koncepter bliver til i et land og siden sælges videre til andre lande. Programmet bliver så vist i lokal version og flere lande kan altså have samme ide kørende på samme tid. Der synes dog at være forskellige grader af succes, alt afhængig af hvilket land programmet vises.

I analysen sammenstilles de skandinaviske seertal og gennemsnitlige rating for programmer som Baren og Big Brother, Den store Klassefest, Grisk, Hit med sangen og Hvem vil være millionær.

Mediawatch, Nyhedsbrevet om den ny økonomi,udkommer hver 14. dag med analyser og dybdegående artikler om Den ny Økonomi, Digitale Medier og Internettet. Læs resultaterne af CIA Mediacentralens analyse som et eksempel fra det seneste nyhedsbrev, der udkom i går. Interesserede kan tegne abonnement via dette link

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"

Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs