Varierende succes for TV-formater

MediaWatch

Inden for TV-verdenen er det i dag blevet almindeligt, at programideer og koncepter bliver til i et land og siden sælges videre til andre lande. Programmet bliver så vist i lokal version og flere lande kan altså have samme ide kørende på samme tid. Der synes dog at være forskellige grader af succes, alt afhængig af hvilket land programmet vises.

I analysen sammenstilles de skandinaviske seertal og gennemsnitlige rating for programmer som Baren og Big Brother, Den store Klassefest, Grisk, Hit med sangen og Hvem vil være millionær.

Mediawatch, Nyhedsbrevet om den ny økonomi,udkommer hver 14. dag med analyser og dybdegående artikler om Den ny Økonomi, Digitale Medier og Internettet. Læs resultaterne af CIA Mediacentralens analyse som et eksempel fra det seneste nyhedsbrev, der udkom i går. Interesserede kan tegne abonnement via dette link

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også