MediaWatch

Big Brother påvirker styrkeforholdet

Foråret 2001 har udviklet sig til et klart vendepunkt for TvDanmark. I sidste uge lykkedes det således at slå den hidtidige rekord fra uge 10 2001 målt i kommercielle shares.

I målgruppen 15-30 år leverede TvDanmark-kanalerne en kommerciel share på 27,2 procent og i 19-50 år en kommerciel share på 23,2 procent. Tallene for TV3/3+ var henholdsvis 25,9 procent og 21,0 procent.

TvDanmarks administrerende direktør Jesper Sehested Lund er overordentlig tilfreds med, at kombinationen af Big Brother og storfilm som The Rock og LA Confidential og VM-kvalifikationsfodbold betød, at TvDanmark kanalerne havde et godt tag i seerne.

Danskerne er så småt ved at vænne sig af med, at licensstationerne notorisk er førstevalget, når de sidder med zapperen i hånden, mener direktøren.

Mere fra MediaWatch

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs