Big Brother påvirker styrkeforholdet

MediaWatch

Foråret 2001 har udviklet sig til et klart vendepunkt for TvDanmark. I sidste uge lykkedes det således at slå den hidtidige rekord fra uge 10 2001 målt i kommercielle shares.

I målgruppen 15-30 år leverede TvDanmark-kanalerne en kommerciel share på 27,2 procent og i 19-50 år en kommerciel share på 23,2 procent. Tallene for TV3/3+ var henholdsvis 25,9 procent og 21,0 procent.

TvDanmarks administrerende direktør Jesper Sehested Lund er overordentlig tilfreds med, at kombinationen af Big Brother og storfilm som The Rock og LA Confidential og VM-kvalifikationsfodbold betød, at TvDanmark kanalerne havde et godt tag i seerne.

Danskerne er så småt ved at vænne sig af med, at licensstationerne notorisk er førstevalget, når de sidder med zapperen i hånden, mener direktøren.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også