Bredbånd løfter alle skibe

MediaWatch

Bredbånd vil være det tidevand, der løfter alle skibe, siger en virksomhedsleder i en ny international undersøgelse, foretaget af Ernst & Young. Næsten to tredjedele af de adspurgte virksomhedsledere i undersøgelsen er enige om, at adgangen til bredbånd vil betyde hård konkurrence og omstruktureringer inden for tre betydningsfulde industrier:

Kommunikations-, underholdnings- og den såkaldte enablingindustri, der forsyner de to andre sektorer med den nødvendige teknologi. Disse industrier vil blive gennemgribende sammenblandet og omstruktureret, skriver Erhvervsbladet.

Samtidig bliver konkurrencemiljøet stadig mere ophedet. - Kunderne er ikke længere gidsler for en enkelt udbyder. Konkurrencen er ved at få fat, siger en virksomhedsleder. Ifølge undersøgelsen bruger husholdninger, der har adgang til bredbånd, over 20 pct. mere tid på underholdning end dem der ikke har.

Derfor betyder bredbånd talrige nye indtjeningsmuligheder for dem, der skaber og leverer underholdning, nyheder, software og forretningsapplikationer, de såkaldte content-producenter.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også