MediaWatch

Unibank åbner markedsplads

Den nye markedsplads, døbt Solotorvet, vil ved at udbyde en bred vifte af butikker og virksomheder forsøge at nedbryde barrierer for danskernes handel over internettet. Ifølge Jens Galatius, chef for Unibanks electronic banking, er en af barriererne at det ofte er svært at finde butikkerne på nettet, skriver Jyllands-Posten.

Han siger endvidere, at interessen for at komme med på markedspladsen har været stor. I dag på selve åbningsdagen kan brugerne således vælge mellem 32 forskellige butikker. Yderligere 30 butikker har tegnet aftale med Unibank og det er forventningen, at flere hundrede virksomheder har tilmeldt sig inden årets udgang.

Hvis forventningerne holder stik vil der ifølge Unibank kunne være op til en halv million af bankens kunder, som bruger markedspladsen om få år.

Interflora, ISO og FDM er blandt de virksomheder der har en butik med fra starten. Butikkerne er tilgængelige for alle dog har kunder i Unibank mulighed for at betale direkte via deres konto. Alle andre kan benytte sig af et nyt tiltag kaldet e-betaling.

Dette fungerer som et alternativ til Dankort og andre former for kreditkort og øger sikkerheden ved betaling via nettet.

Mere fra MediaWatch

Rørbye Rønn afliver spekulation om store biograffilm på DRTV

Maria Rørbye Rønn glæder sig over, at politikerne letter på detailstyringen af public service-stationen og giver DR en større fleksibilitet til at kunne omstille sig digitalt. Men hun afviser, det vil ændre i konkurrencesituationen i forhold til private medier.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs