MediaWatch

Ericssons mobiltelefon division i fare

Det sker efter at Ericsson fortsat har enorme tab i dets division for de mobile forbrugerprodukter. Dermed vil Ericsson i givet fald blive den første blandt de verdensledende producenter som trækker sig ud af mobiltelefon markedet, på et tidspunkt hvor markedsvæksten er stærkt faldende, og hvor der er stigende bekymringer omkring introduktionen at tredje generations mobile Internet tjenester.

Ericsson forventes dog fortsat at ville bevare en stærk tilknytning til mobiltelefoner, og det vil også fortsætte dets forsknings-, udviklings- og marketing aktiviteter - og der vil fortsat blive udbudt mobiltelefoner på markedet, som bærer mærkevarenavnet Ericsson.

Analytikere forventer at Ericsson, når koncernen i dag fremlægger dets årsregnskab, vil vise et tab på mindst 16 milliarder svenske kroner, skriver Financial Times.

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"

Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs