MediaWatch

Ericssons mobiltelefon division i fare

Det sker efter at Ericsson fortsat har enorme tab i dets division for de mobile forbrugerprodukter. Dermed vil Ericsson i givet fald blive den første blandt de verdensledende producenter som trækker sig ud af mobiltelefon markedet, på et tidspunkt hvor markedsvæksten er stærkt faldende, og hvor der er stigende bekymringer omkring introduktionen at tredje generations mobile Internet tjenester.

Ericsson forventes dog fortsat at ville bevare en stærk tilknytning til mobiltelefoner, og det vil også fortsætte dets forsknings-, udviklings- og marketing aktiviteter - og der vil fortsat blive udbudt mobiltelefoner på markedet, som bærer mærkevarenavnet Ericsson.

Analytikere forventer at Ericsson, når koncernen i dag fremlægger dets årsregnskab, vil vise et tab på mindst 16 milliarder svenske kroner, skriver Financial Times.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs