MediaWatch

Schibsted alliance med Mobile Relations

Mobile Relations skal sørge for at Inpocs kunder via SMS kan kommunikere med portalen. Trafikken går gennem Europolitans GSM-net. Schibsteds Inpoc, som omfatter nyheder, information og andre tjenester til mobilbrugere, bliver lanceret på det svenske marked i februar, efter at have haft succes i Norge i to måneder.

Schibsted er et af Skandinaviens førende mediegrupper med forretningsområder indenfor dagspressen samt et bredt sortiment indenfor Internettet, hvor koncernen blandt andet har specialiseret sig som content provider. Aftalen er Mobile Relations første større aftale. Mobile Relations blev grundlagt i oktober 2000 og ejes af de to børsnoterede selskaber, Europolitan med 51 procent og Nocom med 49 procent.

Mere fra MediaWatch

Medieklummen: Inddrag brugerne i din personalisering

Personalisering er ikke en invasion af redaktionel selvstændighed, hvis vi selv tager ansvar for, hvordan det implementeres - men alligevel ender personaliseret indhold ofte i bjælke 13 på websitet. Sådan lyder det fra ugens klummeskribent Malte Jørstad, som giver et par råd til at gøre oplevelsen nemmere for både medie og modtager.

LA sendte politisk tv-reklame under FCK-kamp

Trods dansk forbud mod at sende politiske reklamer på tv tonede Liberal Alliance alligevel frem med politiske budskaber i reklamepause på TV3+ onsdag. Det kunne ske, fordi TV3+ sender fra Sverige, skriver LA-formand på Twitter.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs