Mobile Relations skal sørge for at Inpocs kunder via SMS kan kommunikere med portalen. Trafikken går gennem Europolitans GSM-net. Schibsteds Inpoc, som omfatter nyheder, information og andre tjenester til mobilbrugere, bliver lanceret på det svenske marked i februar, efter at have haft succes i Norge i to måneder.
Schibsted er et af Skandinaviens førende mediegrupper med forretningsområder indenfor dagspressen samt et bredt sortiment indenfor Internettet, hvor koncernen blandt andet har specialiseret sig som content provider. Aftalen er Mobile Relations første større aftale. Mobile Relations blev grundlagt i oktober 2000 og ejes af de to børsnoterede selskaber, Europolitan med 51 procent og Nocom med 49 procent.
Mere fra MediaWatch
Radio- og podcastplatforme håber på mere fair konkurrence med ny støttemodel
Public Service Puljen og Innovationspuljen bliver åbnet for, at der kan søges støtte til lyd - og det er et vigtigt skridt, lyder det fra en række lydproducenter. Mens Podimo ”helt sikkert” vil søge, afventer Radio ABC og Zetland de endelige støttekriterier. Egmont ser nyt forretningspotentiale i aftalen.