MediaWatch

Udnyt partnerskab til annoncering

Undersøgelser fra Mediabureauet OMD viser, at de fleste danske websites udnytter ikke de kreative muligheder, der er for at annoncere på Internettet. I løbet af det sidste år, er den gennemsnitlige klikrate faldet fra 1 procent til 0,5 procent uden, at der er opfundet tilstrækkelige nye placeringsmuligheder.

Det forekommer både paradoksalt og uhensigtsmæssigt idet reklamesalget, for størstedelen af websitene, er den primære indtægtskilde. Sidste tiltag består i annoncebannere i form af små tekstlinks, hvor websitene forsøger at sælge en enkelt tekstlinie, der er så lille, at brugeren knapt lægger mærke til den.

Der er naturligvis eksempler på websites og annoncører, der forstår at udnytte potentialet i et længerevarende samarbejde. Det gælder blandt andet Bilbasen.dk, hvor man kan opleve, at en række forsikringsselskaber tilbyder interaktive udregningsmoduler til bilforsikring, når brugeren har fundet ud af hvilken bil han vil købe.

Hemmeligheden bag succes med annoncering synes blandt andet at ligge i en konstant udvikling, hvor website og annoncør har tilpasset produkterne til den reelle efterspørgsel fra brugere og kunder på et marked, hvor konkurrencen forventes yderligere skærpet i 2001.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.

Overblik: Sådan er medieaftalerne landet siden 2000

Hvert andet medieforlig siden 2000 har – i grove træk – haft bred politisk opbakning, mens den anden halvdel af forligene er indgået med smalt flertal. Her får du overblik over, hvordan de seneste årtiers forlig er landet.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs