MediaWatch

Brandnavne i 2001

Brand Marketing Magazine har udvalgt 10 brandnavne, som det bliver værd at følge i 2001. Fire af de mest interessante firmaer, hører ind under den ny økonomi. Nokia har for længst overhalet Motorola som verdens førende mobiltelefonproducent. America Online har fået status af Internet ikon. Selskabet er netop i færd med at overtage Time Warner i en fusion, der allerede er godkendt af Federal Trade Commission. Selskabet forsøger at træde ind i den nye multimedieverden og indtage en førende position på dette marked, skriver Mediapost.

Napster, har gjort sig bemærket som klassens uartige dreng i den ellers grænseløse Internet verden, ved at tilbyde brugerne gratis software til at downloade musikfiler. Napster har haft 38 millioner brugere og har på nuværende tidspunkt 1 millioner faste brugere.

Amazon.com har fastslået sin position som verdens førende online butik ved at udvide varesortimentet til flere nye produktgrupper ud over bøger og CD'er. Amazon.com har også haft succes med at individualisere brugernes oplevelse når de handler på sitet. Derudover har selskabet øget kundeservicen.

Mere fra MediaWatch

Chefredaktør forlader Gaffa

I oktober stoppede mediets direktør, og nu skal bestyrelsen også finde en ny chefredaktør, da den nuværende fratræder, når kalenderen viser 2023.

Mads Brandstrup: Nej tak til Media Freedom Act

Mediepolitikken er for forskellig på tværs af de europæiske lande til, at en fælles lovgivning giver mening, skriver direktør i Danske Medier i et indlæg, der er en kommentar til EU-kommissionens danske chef.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs