Brandnavne i 2001

MediaWatch

Brand Marketing Magazine har udvalgt 10 brandnavne, som det bliver værd at følge i 2001. Fire af de mest interessante firmaer, hører ind under den ny økonomi. Nokia har for længst overhalet Motorola som verdens førende mobiltelefonproducent. America Online har fået status af Internet ikon. Selskabet er netop i færd med at overtage Time Warner i en fusion, der allerede er godkendt af Federal Trade Commission. Selskabet forsøger at træde ind i den nye multimedieverden og indtage en førende position på dette marked, skriver Mediapost.

Napster, har gjort sig bemærket som klassens uartige dreng i den ellers grænseløse Internet verden, ved at tilbyde brugerne gratis software til at downloade musikfiler. Napster har haft 38 millioner brugere og har på nuværende tidspunkt 1 millioner faste brugere.

Amazon.com har fastslået sin position som verdens førende online butik ved at udvide varesortimentet til flere nye produktgrupper ud over bøger og CD'er. Amazon.com har også haft succes med at individualisere brugernes oplevelse når de handler på sitet. Derudover har selskabet øget kundeservicen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også