MediaWatch

Pearson køber MarketWatch

Købet af MarketWatch fra Data Broadcasting Corp sker for at forstærke Pearson's forhold til online selskabet, skriver Reuters. Den britiske mediegruppe Pearson ejer i forvejen 60 procent af Data Broadcasting Corp samt Financial Times Group, Penguin Group og broadcastinggruppen RTL.

Pearson lancerede i juni måned en britisk version af MarketWatch.com siten under navnet FTMarketWatch i samarbejde med MarketWatch.com og for nylig også en tysk version. MarketWatch er delvist ejet af Viacom.

Ifølge Larry Kramer, der er Chief Executive hos MarketWatch, vil det ny ejerskab gøre det muligt for MarketWatch at skabe en række nye tiltag mere effektivt, eftersom det ikke længere vil være nødvendig for Data Broadcasting Group at skulle indhente dets egne aktionærers godkendelse først.

MarketWatch's aktiekurser steg ovenpå nyheden med 35 procent til tre dollar på Nasdaq. Kursen ligger dog stadig langt under 52-ugers rekorden på 45-15/16 dollar.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs