MediaWatch

Teleselskab under hård kritik

Forbrugerrådet finder selskabets markedsføring stærkt vildledende, skriver Politiken. Det svenske teleselskab Optical Telecom lancerede i sidste uge sit produkt Lavtakstvælgeren. Produktet skulle ifølge markedsføringen give de danske forbrugere mulighed for at få overblik over hvilken teleoperatør, der har de billigste takster.

Ifølge Politiken er Forbrugerrådet "i oprør" over markedsføringen og produktet, som de ifølge avisen finder "overflødigt, fordyrende og forvirrende." Forbrugerrådet kritiserer især, at forbrugerne får at vide, at boksen scanner markedet og vælger det billigste telefonselskab. Det gør den ikke, den binder blot forbrugeren til telefonselskabet, fastslår Anders Hjort Jensen, konsulent i Forbrugerrådet.

Forbrugerrådet vil nu nærmere undersøge selskabet og dets markedsføringsmetoder.

Mere fra MediaWatch

Medieklummen: Det smalle forlig er en plet på en ny ministers cv

Moderniseringen af Public Service Puljen og lukning af 24syv vil give et ”klatvist støttecirkus”, og kulturbidraget skulle have været klappet af med OECD, inden det blev en del af aftalen. Ugens klummeskribent kalder den nye medieaftale en plet på Kulturminister Ane Halsboe-Jørgensens cv.

Pluto TV udfordrer streamingmarkedet med gratis indhold

Efter et milliardopkøb i 2019 er det gået stærkt for Pluto TV, der for ni år siden blev skabt i et ”snusket varehus” i Los Angeles. Nu har den gratis streamingtjeneste gjort indtog i Norden. Partnerskab med Viaplay giver store forventninger allerede på kort sigt.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs