Teleselskab under hård kritik

MediaWatch

Forbrugerrådet finder selskabets markedsføring stærkt vildledende, skriver Politiken. Det svenske teleselskab Optical Telecom lancerede i sidste uge sit produkt Lavtakstvælgeren. Produktet skulle ifølge markedsføringen give de danske forbrugere mulighed for at få overblik over hvilken teleoperatør, der har de billigste takster.

Ifølge Politiken er Forbrugerrådet "i oprør" over markedsføringen og produktet, som de ifølge avisen finder "overflødigt, fordyrende og forvirrende." Forbrugerrådet kritiserer især, at forbrugerne får at vide, at boksen scanner markedet og vælger det billigste telefonselskab. Det gør den ikke, den binder blot forbrugeren til telefonselskabet, fastslår Anders Hjort Jensen, konsulent i Forbrugerrådet.

Forbrugerrådet vil nu nærmere undersøge selskabet og dets markedsføringsmetoder.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også