MediaWatch

UPC ind i digital TV krig

Boxer, Viasat, Canal Digital og Comhem får en ny konkurrent og samarbejdspartner i digital-TV krigen. UPC's nye direktør, Ulf Johansson, lover, at selskabets konvertering af analoge kunder til digitale indledes allerede i sensommeren 2001, skriver kampanje.com.

Men til forskel fra de øvrige aktører på markedet satser UPC på en set-top boks, som håndterer både digital TV og Internet-tilslutning i lighed med en boks, som Nokia lancerede i september.

- Vi vil ikke kalde vor boks for en set-top-box. Det er en set-topcomputer, siger UPC's informationsdirektør Anders Ahlbeck.

De traditionelle bokse på markedet anvender et telefonmodem som returkanal. UPC håber at kunne tiltrække kunder med større valgfrihed og tilbuddet om, at man kan skræddersy sin egen pakke. UPC har 250 000 tilsluttede husstande og ejer endvidere internetleverandøren Chello.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs