MediaWatch

UPC ind i digital TV krig

Boxer, Viasat, Canal Digital og Comhem får en ny konkurrent og samarbejdspartner i digital-TV krigen. UPC's nye direktør, Ulf Johansson, lover, at selskabets konvertering af analoge kunder til digitale indledes allerede i sensommeren 2001, skriver kampanje.com.

Men til forskel fra de øvrige aktører på markedet satser UPC på en set-top boks, som håndterer både digital TV og Internet-tilslutning i lighed med en boks, som Nokia lancerede i september.

- Vi vil ikke kalde vor boks for en set-top-box. Det er en set-topcomputer, siger UPC's informationsdirektør Anders Ahlbeck.

De traditionelle bokse på markedet anvender et telefonmodem som returkanal. UPC håber at kunne tiltrække kunder med større valgfrihed og tilbuddet om, at man kan skræddersy sin egen pakke. UPC har 250 000 tilsluttede husstande og ejer endvidere internetleverandøren Chello.

Mere fra MediaWatch

Google strammer grebet om kreative forsøg på at tracke brugere

Techselskabet bygger videre på sit kommende bolværk i beskyttelsen af brugernes privatliv og færden på nettet. Konkurrencemyndigheder i Storbritannien har samtidig indledt undersøgelse af, om det sender en endnu større del af annoncemarkedet i Googles hænder.

Debat: Folketinget vender det døve øre til lyd

Fair betaling for indhold og kampen med techgiganterne er højaktuelle dagsordener hos politikere og i Kulturministeriet. Men podcasting er efterladt på perronen, skriver formand for Center for Podcasting, Søren Brunsgaard, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

Se flere jobs