MediaWatch

ScoopStation sælges alligevel ikke

Bestyrelse og direktion i ScoopStation A/S har i dag meddelt euro909.com, at man ikke ser sig i stand til at gennemføre den planlagte handel, der blev indledt med en såkaldt hensigtserklæring den 17. oktober.

De to danske medieselskaber kunne ikke blive enige om detaljerne i forbindelse med købet, der blev annonceret i midten af oktober. ScoopStation, der er Danmarks og Europas første fuldskala tv-station på Internet, fortsætter nu forhandlingerne med andre interesserede parter. Målet er fortsat, at ScoopStation skal ekspandere til en række europæiske lande

ScoopStations adm. direktør, Michael Meister, oplyser, at de langvarige forhandlinger var medårsag til, at salget til euro909 blev opgivet.

- Vi er naturligvis kede af, at forhandlingerne med euro909.com er stoppet. Set i bakspejlet kunne vi godt have brugt denne tid mere fornuftigt. Men sådan noget sker. Vi må nu videre og genoptager de samtaler med andre partnere og investorer, som allerede var i gang, inden euro909.com kom på banen, siger Michael Meister.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs