MediaWatch

ScoopStation sælges alligevel ikke

Bestyrelse og direktion i ScoopStation A/S har i dag meddelt euro909.com, at man ikke ser sig i stand til at gennemføre den planlagte handel, der blev indledt med en såkaldt hensigtserklæring den 17. oktober.

De to danske medieselskaber kunne ikke blive enige om detaljerne i forbindelse med købet, der blev annonceret i midten af oktober. ScoopStation, der er Danmarks og Europas første fuldskala tv-station på Internet, fortsætter nu forhandlingerne med andre interesserede parter. Målet er fortsat, at ScoopStation skal ekspandere til en række europæiske lande

ScoopStations adm. direktør, Michael Meister, oplyser, at de langvarige forhandlinger var medårsag til, at salget til euro909 blev opgivet.

- Vi er naturligvis kede af, at forhandlingerne med euro909.com er stoppet. Set i bakspejlet kunne vi godt have brugt denne tid mere fornuftigt. Men sådan noget sker. Vi må nu videre og genoptager de samtaler med andre partnere og investorer, som allerede var i gang, inden euro909.com kom på banen, siger Michael Meister.

Mere fra MediaWatch

Filmskolens nye rektor: Meget af konflikten er løst

Meget af den konflikt, der var årsag til problemerne på Den Danske Filmskole er allerede løst, lyder det fra skolens kommende rektor, Tine Fischer, der samtidig ser det som afgørende at skolen åbner sig mere for omverden.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Jysk Fynske Medier investerer i lokaljournalistiske satsninger, kulturminister opfordrer til at slå koldt vand i blodet, når det gælder udsigten til forhandlinger om et nyt medieforlig, og regnskabstal var der fra bl.a. JP/Politikens Hus, Zetland og A4 Medier. Kom med på rundtur i ugen i mediebranchen.

Seneste nyt

Se flere jobs