MediaWatch

Ingen succes for e-medicin

Det viser ny rapport som udkommer på www.DrugDebate.com i dag. Hovedkonklusionen er, at e-handel med medicin p.t. ikke har den befolkningsmæssige opbakning som er nødvendig for at e-medicin alene kan blive en forretningsmæssig succes.

Rapporten er udarbejdet af DrugDebate.com i samarbejde med analyse instituttet Vilstrup Research, og er baseret på 505 telefon interview med et repræsentativt udsnit af den danske befolkning.

Undersøgelsen viser at e-medicin står overfor en række problemstillinger som ellers ikke er så udtalte i e-handel generelt.

- Befolkningen vil bl.a. have personlig kontakt når det handler om noget så vigtigt som at købe medicin, og de vil sikre sig at de får den rigtige medicin, det er en opgave som er svær at løfte via Internettet, siger Claus Møldrup, forsker ved Danmarks Farmaceutiske Højskole og grundlægger af DrugDebate.com

Mere fra MediaWatch

Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"

Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs