På nettet er vi ikke alle ens

MediaWatch

Der er forskel på den måde folk benytter Internettet på - det har bare ikke noget med nationalitet at gøre. Det viser en ny undersøgelse fra markedsforskningsinstituttet MMXI Europe og rådgivningsfirmaet McKinsey.

Studiet beror på ca. 8000 repræsentativt udvalgte Internet-brugere fra de fire ovennævnte nationaliteter, der blev delt op i syv Internet-type kategorier som fx "surfere", "de underholdningsorienterede" eller fx "de bekvemme".

Ifølge en talskvinde fra MMXI Europe kan undersøgelsens resultat effektivt bruges som grundlag for marketing på Internettet. Hidtil er megen marketing foregået i blinde. De erfaringer man har trukket på kommer fra den "virkelige verden" og ikke fra cyberspace.

Men ifølge MMXI Europe er det vigtigt at kende kunderne på Internettet og på sigt forstå deres adfærd. Det mener markedsforskningsinstituttet at de med den netop offentliggjorte undersøgelse har serveret grundlaget for.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også