MediaWatch

Mediekoncerner brænder fingerne

I Sverige har medieselskaberne investeret i alt 600 millioner kroner i gratis reklameplads - mod en ejerdel i dotcom selskaberne - men de har kun hivet omkring 75 millioner kroner hjem, viser en undersøgelse fortaget af bladet Vision.

Det sætter medieselskaberne i en svær situation, hvor dotcom-selskabet på en gang bevæger sig mod en langsom død, mens medieselskabet tvinges til at levere reklameplads, samtidig med at værdien af selskabet bliver mindre værd end den oprindelige investering.

Læs hele artiklen på www.mediawatch.dk under artikler

Mere fra MediaWatch

B.T.'s fejlskud bekymrer ikke brancheorganisation

Direktør for Danske Medier ser B.T.’s investeringslyst som et sundhedstegn, selv om storbyeventyret kuldsejlede på under et år. Det er dog nødvendigt at knække koden til de lokale og digitale læsere, mener han.

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs