MediaWatch

Dressmart i nye klæder

New Wave Group har tidligere fremsat købstilbud på Dressmart, men blev forhindret i opkøbet af en række mindretalsaktionærer. Nu prøver New Wave igen og håber, at handelen kan falde på plads i dag med en købspris på mellem 7,5 og 10 millioner svenske kroner, skriver Dagens Industri.

New Wave vil - hvis handelen falder på plads - skulle overtage en del af Dressmarts gæld, men får samtidig adgang til Dressmarts e-handels system. Netop e-handels systemet skal være byggestenen i New Wave's egen satsning på e-handel.

Til forskel for Dressmart's virksomhed, som var baseret på salg til private, vil New Wave satse på e-handel inden for erhvervsbeklædning, det vil sige B2B e-handel. B2B-salg er i forvejen New Wave's væsentligste forretningsområde, og selskabet kunne så sent som i går fremvise et kvartalsregnskab, hvor omsætningen i forhold til sidste år er steget med 58 procent, og hvor det samlede resultat før skat er næsten 70 procent bedre end sidste år.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplever, at ledelsen nu åbner for forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, fortæller ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs