MediaWatch

Mobilix opretter ny media-division

I divisionen samler man alle de Mobilix-medarbejdere, som hidtil har været spredt i flere forskellige afdelinger med mobilt Internet som en del af fællesnævneren. Det drejer sig foreløbig omkring 40 medarbejdere, men flere kommer til i de kommende måneder.

Den ny Media Division ledes af en nyudnævnt vicepræsident, Xavier Lefebvre, som hidtil har ledet den tekniske side af Mobilix netaktiviteter, og med det nye og specialiserede team, hvor både tekniske og markedsorienterede hjerner er samlet i ét rum, vil Mobilix i den kommende tid introducere en lang række nye og meget avancerede services til både private og erhvervslivet.
Mobilix' administrerende direktør, Monique Moullé-Zetterström, har været en skabende kraft i den ny division. "Jeg er overbevist om, at det er de færreste, der har fantasi til at forestille sig de forandringer, vi står over for med hensyn til måden hvorpå vi snart vil kunne udnytte Internettets muligheder. Vi læser dagligt om, hvad der kan lade sig gøre i fremtiden. Men hvor mange har gjort sig klart, at fremtiden kun er et par år fra os? Det er den fremtid, Mobilix vil skabe."

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs