MediaWatch

Dot.com’er største annoncører på Internet

AdRelevance, en division under analysefirmaet Media Metrix, har netop offentliggjort en rapport om annoncering på Internettet. Og rapporten - "Dot-Coms in the Driver's Seat" - viser, at uanset dot.com branchens krise, er det fortsat dot.com virksomhederne, som dominerer annoncemarkedet på Internet. I andet kvartal 2000 var der endda flere dot.com annoncører på Internettet end nogensinde før.

I juni måned 2000 var der således 138 dot.com virksomheder på Top 200 for Internet annoncører, mens tallet i juli 1999 var på 108 - en stigning fra 54 procent til 68 procent. Endvidere stod de 138 dot.com'er for 75 procent af den samlede annoncering på Internettet, mens de 108 dot.com'er i juli 1999 stod for 64 procent af annonceringen på Internettet.

Vice president hos AdRelevance Charlie Buchwalter bemærker til undersøgelsen, at med det stigende pres på dot.com virksomheder er det interessant at se, at det fortsat er disse virksomheder, som klart dominerer Internettets annoncemarked. Han er samtidig ikke i tvivl om, at traditionelle virksomheder efterhånden vil begynde at bruge flere penge på Internet annoncering, når de vænner sig mere og mere til denne annonceform. Faktisk forventer han, at det vil blive den næste "bølge" på markedet for Internet annoncering.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplevelser, at ledelsen nu åbner for reelle forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, bekræfter ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs