Codan rollemodel for e-handel

MediaWatch

Noget tyder på, at det er god ide. Ifølge Jyllands-Posten er Codan i dag Danmarks førende forsikringsselskab på Internettet. Men vejen har ikke været let. De digitale ambitionerne hos Codan var i starten endog meget store. Codan ønskede oprindeligt at skabe en ny virtuel verden for private husholdninger under navnet NetCo.dk. Ideen var, at varer til ekstrem lave priser skulle tiltrække kunderne til Codans hjemmeside.

Men Codan ændrede undervejs strategi, da de vurderede, at de ikke ville kunne tjene penge på den måde, da det ville blive for dyrt at udvikle og markedsføre. Så forsikringsselskabet landede igen med begge ben på jorden, og besluttede i stedet at sælge de samme forsikringsprodukter, som de gør til daglig, og til de samme priser.

Derfor oprettede Codan en særlig e-handelsgruppe, der skulle udvikle en e-handelstjeneste på Internettet. Ideen om egen portal blev droppet, hvorimod planen om portalssamarbejder på emneområder som biler, boliger og pension, der ligger indenfor Codans forretningsområde blev sat i værk.

Ifølge Jyllands-Posten regner Codan med i 2003 at have syvdoble deres forsikringssalg via e-handel.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også