MediaWatch

Codan rollemodel for e-handel

Noget tyder på, at det er god ide. Ifølge Jyllands-Posten er Codan i dag Danmarks førende forsikringsselskab på Internettet. Men vejen har ikke været let. De digitale ambitionerne hos Codan var i starten endog meget store. Codan ønskede oprindeligt at skabe en ny virtuel verden for private husholdninger under navnet NetCo.dk. Ideen var, at varer til ekstrem lave priser skulle tiltrække kunderne til Codans hjemmeside.

Men Codan ændrede undervejs strategi, da de vurderede, at de ikke ville kunne tjene penge på den måde, da det ville blive for dyrt at udvikle og markedsføre. Så forsikringsselskabet landede igen med begge ben på jorden, og besluttede i stedet at sælge de samme forsikringsprodukter, som de gør til daglig, og til de samme priser.

Derfor oprettede Codan en særlig e-handelsgruppe, der skulle udvikle en e-handelstjeneste på Internettet. Ideen om egen portal blev droppet, hvorimod planen om portalssamarbejder på emneområder som biler, boliger og pension, der ligger indenfor Codans forretningsområde blev sat i værk.

Ifølge Jyllands-Posten regner Codan med i 2003 at have syvdoble deres forsikringssalg via e-handel.

Mere fra MediaWatch

Medieklummen: Inddrag brugerne i din personalisering

Personalisering er ikke en invasion af redaktionel selvstændighed, hvis vi selv tager ansvar for, hvordan det implementeres - men alligevel ender personaliseret indhold ofte i bjælke 13 på websitet. Sådan lyder det fra ugens klummeskribent Malte Jørstad, som giver et par råd til at gøre oplevelsen nemmere for både medie og modtager.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs