MediaWatch

Telia vil igen satse på Danmark

Det svenske teleselskab Telia er ved at være kommet sig over det forliste fusionsforsøg med norske Telenor og er nu klar til på ny at tage kampen op om de nordiske markeder. Telia vil endnu ikke afsløre nærmere, hvad satsningen i Danmark kommer til at gå ud på, andet end at det kommer til at dreje sig om bredbåndsnet og mobiltelefoni. Telia har omkring 170.000 kunder i Danmark, og nu kommer kampen til at dreje sig om at tage markedsandele fra hinanden, skriver Børsen.

Formålet med Telia’s nye strategi er at forberede det svenske statsejede selskab til en børsnotering. Den svenske Riksdag forventes at ville godkende privatiseringen af Telia den 17. maj, hvorefter der umiddelbart efter ventes at komme til at foreligge et prospekt.

Telia har helt opgivet planer om at komme med i en ny storfusion. I stedet tror teleselskabet mere på, at man vil indgå i et til flere strategiske alliancer med andre teleselskaber på markederne.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs