MediaWatch

Tele Danmark forbedrede Internet-andel

Ud af en markedsstigning i 1999 på 300.000 nye Internet-kunder svarende til en vækst på 44 procent, fik Tele Danmark i alt 173.000 nye kunder, svarende til en vækst på 79 procent, skriver Jyllands Posten. Det svarer ifølge Tele Danmark til en stigning i markedsandelen fra 33 procent til 40 procent. Året før faldt markedsandelen fra 36 procent til 33 procent.

Dermed er har Tele Danmark formået at nå sine mål for 1999, selvom direktionen gerne havde set, at markedsandelen var steget til 50 procent, hvilket de betragter som en førstefødsret, udtaler direktør Hans Møller fra Tele Danmark Internet.

Blandt de øvrige højdespringere indenfor nye Internet-opkoblinger er hollandske World Online med en tilgang på 140.000 nye kunder.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs