MediaWatch

Internettet globaliserer handel

På Internettet bliver der fuldkommen konkurrence mellem de handlende, uanset om det er mellem danske e-butikker eller danske og udenlandske handlende. Det stiller krav til de danske leverandører om ikke alene at være de billigste i Danmark, når de vil sælge slagtilbud over Internettet, men de skal også være de billigste i verden.

Under de nye forhold bliver det nødvendig for de danske virksomheder at konkurrere på de ydelser, der ligger ud over prisen og satse på at levere service og rådgivning i forbindelse med varesalg, mener direktør Jesper Bove-Nielsen fra Digimental ifølge Børsen.

Virksomhedskonsulent Knud Sant fra PricewaterhouseCoopers mener også, at det bliver nødvendige for virksomhederne at differentiere sig, men i dag stiller kunderne altid strenge kvalitetskrav, og så bliver prisen ofte den afgørende købsparameter.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs