MediaWatch

Mega-fusion af Internetfirmaer

Auktionshuset Bidlet sælger mærkevarer over Internettet 24 timer i døgnet, og den nye fusion skal bidrage til firmaets målsætning om at blive Nordeuropas største netauktion. Med fusionen får Bidlet 70.000 nye medlemmer i kartoteket, skriver Børsen, og den øgede konkurrencestyrke skal bruges til at skaffe endnu billigere varer hjem til auktionen.

Handlen afvikles ved at QXL overtager aktier i Bidlet svarende modsvarende ca. 50,4 procent af aktiekapitalen. Derudover vil QXL byde på den resterende del af aktierne samt optioner.

Bidlet-konceptet er udviklet i samarbejde med SBS New Media, og det partnerskab forventes at fortsætte også efter fusionen. QXL er i dag repræsenteret i England, Tyskland, Frankrig, Italien og Holland, og med den nye erhvervelse altså også i hele Norden.

Læs også pressemeddelelsen her.

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs