Flere aktører på det danske mobilmarked

MediaWatch

Ifølge direktør Knut Falchenberg, Schibsted Multimedia, er den norske mediekoncern interesseret i at deltage i et konsortium, som vil byde på en UMTS-licens, skriver Børsen. Teleanalytiker John Strand tror desuden, at Danmark kommer til at se flere af dens slags selskaber trænge sig ind på telemarkedet, som for eksempel det tyske medie- og Internetselskab Bertelsmann eller Rupert Murdochs News Corporation.

Baggrunden for medieselskabernes interesse for mobilmarkedet er fremtidens 3. generation af mobiltelefoni, også kaldet UMTS, som for alvor vil betyde startskuddet for anvendelsen af det mobile Internet. Det marked vil blive præget af meget hård konkurrence mellem teleselskaberne, og hovedaktørerne bliver nye alliancer mellem medie- og teleselskaber.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også