Rapporten fra Boston Consulting Group (BCG) konkluderer på baggrund af en undersøgelse af 15 virksomheder, at Internethandel kun udgjorde 0,20 procent af den samlede danske detailomsætning i 1999, skriver Børsen. Ifølge BCG repræsenterer de 15 virksomheder 90-93 procent af den samlede e-handel i Danmark, men det mener Dansk Handel & Service (DH&S) er misvisende.
DH&S har ifølge chefkonsulent Henrik Hornstrup talt med fem virksomheder, som ikke er med i BCG’s undersøgelse, og hvis de fem virksomheders e-handelsomsætning tælles med, vil Danmark ligge blandt de fem bedste i Europa. Derfor giver rapporten et totalt forkert billede af e-handlen i Danmark, og det koster udenlandske investeringer, mener DH&S.
Mere fra MediaWatch
Briefing: Ugen i mediebranchen
Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.