MediaWatch

Talklkline har medvind i Tyskland

Internettet vokser i øjeblikket med 50 procent årligt i Tyskland, og det er først og fremmest derfra, at Talkline vil hente sin høje vækst. En del skal dog også komme fra fastnettet, hvor Talkline også ekspanderet kraftigt.

Mobiltelefonmarkedet i Tyskland er i øjeblikket præget af en meget hård konkurrence blandt udbyderne, og det har kostet Talkline dyrt i kampagner. I kampen om at hverve nye kunder forærer Talkline kunderne en mobiltelefon og for 400 kroner taletid mod at de binder sig for to år. Det giver Talkline en vækst svarende til det generelle marked, men den strategi vil Talkline gerne snart væk fra.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.

Overblik: Sådan er medieaftalerne landet siden 2000

Hvert andet medieforlig siden 2000 har – i grove træk – haft bred politisk opbakning, mens den anden halvdel af forligene er indgået med smalt flertal. Her får du overblik over, hvordan de seneste årtiers forlig er landet.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs