MediaWatch

Nyt rejseselskab på Internettet

Scandinavian Leisure Group, som ejer de tre rejsebureauer, vil åbne et selvstændigt Internet-selskab under Ving-gruppen, som skal hedde Ombro.com.

Internet-rejsebureauets koncept går ud på at drive alting elektronisk, uden omkostninger til kataloger, sælgere, butikker, guider med videre, og derved regner Scandinavian Leisure Group med at kunne sænke priserne på rejserne mellem 150 og 400 kroner. Desuden vil prisfastsættelsen på rejserne bygge på et dynamisk prissystem, hvor priserne i stedet for at være faste, vil svinge i forhold til udbud og efterspørgsel. Fordelen ved det prissystem er, at Ombro.com lynhurtigt vil være i stand til at svare igen på konkurrenternes prisudspil.

Finansdirektør i SLG-koncernen, Svend Erik Nielsen, udtaler overfor Jyllands Posten, at han tror på at Internettet bliver fremtiden for rejsebureauer. Målet med Ombro.com er på sigt at blive den største rejsearrangør på Internettet, men allerede i løbet af tre år regner selskabet med at komme op på et salg på 1 milliard kroner, svarende til cirka 220.000 feriegæster.

Ombro.com starter op i Sverige og Norge den 1. februar, fordi det er her Internethandel er mest udbredt, og forudsat at det bliver en succes, vil et dansk selskab også snarligt blive introduceret.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Grønne Aller-regnskaber, tilføjelse til Podimo-top og opgør med techkæmper er blandt strømmene, der formede ugens nyhedslandskab i Mediedanmark. Få et overblik med denne briefing.

Medieklummen: Slip data fri på redaktionen

Ny rapport dokumenterer de positive effekter ved at demokratisere adgangen til data på nyhedsredaktionen. Men desværre hersker der stadig udpræget data-skepsis blandt danske journalister, skriver fellow ved SDU Malte Jørstad i ugens Medieklumme.

Seneste nyt

Se flere jobs