MediaWatch

Visionik’s moderselsskab børsnoteret

Da Visionik for mindre end en måned siden blev solgt til det amerikanske Internetkonsulent-bureau Agency.com, blev salgsprisen udregnet til 42 millioner kroner i Agency-aktier. Værdien af de aktier, som Visionik’s hovedaktionær fik for handelen er med børsnoteringen af Agency.com nu vurderet til 210 millioner kroner.

Visionik blev stiftet i 1989 og udvikler, designer og rådgiver virksomheder om internetløsninger og digital kommunikation. Herunder har Visionik blandt andet udviklet den interaktive del af Tele Danmark’s Selector boks, en interaktiv hejmmeside for Københavns Fondsbørs, og løsninger for DFDS, Danisco, Superfos, Tele Danmark og mange andre.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs