MediaWatch

Shopping fra TV interessant

"Dette tolkes som et positivt signal om, at kunderne er ved at blive fortrolige med tanken om at benytte de interaktive shopping-tjenester. I en lignende undersøgelse fra sidste år svarede hele 71 pct., at interaktivt TV ”overhovedet ikke var interessant”. Markedschef Andrew Wallace i analyseinstituttet Pace mener, at folk generelt er mere fortrolige med fjernsynet, og alle kan finde ud af at betjene det. Desuden forventer ingen, at fjernsynet går i sort, som computere har det med at gøre fra tid til anden. De fleste (51 pct.) foretrækker dog computeren, når de skal læse e-mails og surfe på Nettet. Kun 21 pct. vil bruge disse tjenester på fjernsynet. 1004 personer har deltaget i undersøgelsen, der er foretaget af Gallup / Pace."

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs