MediaWatch

Shopping fra TV interessant

"Dette tolkes som et positivt signal om, at kunderne er ved at blive fortrolige med tanken om at benytte de interaktive shopping-tjenester. I en lignende undersøgelse fra sidste år svarede hele 71 pct., at interaktivt TV ”overhovedet ikke var interessant”. Markedschef Andrew Wallace i analyseinstituttet Pace mener, at folk generelt er mere fortrolige med fjernsynet, og alle kan finde ud af at betjene det. Desuden forventer ingen, at fjernsynet går i sort, som computere har det med at gøre fra tid til anden. De fleste (51 pct.) foretrækker dog computeren, når de skal læse e-mails og surfe på Nettet. Kun 21 pct. vil bruge disse tjenester på fjernsynet. 1004 personer har deltaget i undersøgelsen, der er foretaget af Gallup / Pace."

Mere fra MediaWatch

Public service-stationer trækker podcasts fra eksterne platforme

DR’s norske pendant, NRK, har det seneste år gjort sine syv største podcasts eksklusive på egen lydapp for at få større kontrol over prioritering og øge kendskabet til NRK’s indhold. Ifølge medieforsker hos DR er der tale om global trend, som DR følger nøje.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs