Kulturministerens regnegruppe tolker tal forskelligt

MediaWatch

TV 2 vil tabe både seerandele og få mindre vækst fra reklameindtægterne i de kommende år, skønner rapporten, der er udarbejdet af revisionsfirmaet KPMG. TV 2s vækst i reklameindtægter med vil være på ca. 1 % om året, mens markedet vokser med 3-5% om året. Det er altså konkurrenterne fra Viasat og SBS, der skummer fløden. Både den konstituerede TV2-direktør Peter Parbo og medieforsker Frands Mortensen vurderer, at TV 2 kommer i skærpet konkurrence i de næste år, og at det ikke bliver nemmere for TV 2 at tjene penge. Parbo og Mortensen mener begge, at TV 2 har brug for hjælp i form af flere licenskroner. Der er dog stor uenighed i regnegruppens følgegruppe om, hvorledes tallene skal tolkes. Viasats informationschef Niels Jørgen Langkilde mener, at TV 2 vil øge sine indtægter, trods vigende seerandel. Han hæfter sig ved, at TV 2 ikke udnytter sit fulde potentiale, fordi kanalen ikke udbyder al den reklametid, den har lov til.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også