Kulturministerens regnegruppe tolker tal forskelligt
TV 2 vil tabe både seerandele og få mindre vækst fra reklameindtægterne i de kommende år, skønner rapporten, der er udarbejdet af revisionsfirmaet KPMG. TV 2s vækst i reklameindtægter med vil være på ca. 1 % om året, mens markedet vokser med 3-5% om året. Det er altså konkurrenterne fra Viasat og SBS, der skummer fløden. Både den konstituerede TV2-direktør Peter Parbo og medieforsker Frands Mortensen vurderer, at TV 2 kommer i skærpet konkurrence i de næste år, og at det ikke bliver nemmere for TV 2 at tjene penge. Parbo og Mortensen mener begge, at TV 2 har brug for hjælp i form af flere licenskroner. Der er dog stor uenighed i regnegruppens følgegruppe om, hvorledes tallene skal tolkes. Viasats informationschef Niels Jørgen Langkilde mener, at TV 2 vil øge sine indtægter, trods vigende seerandel. Han hæfter sig ved, at TV 2 ikke udnytter sit fulde potentiale, fordi kanalen ikke udbyder al den reklametid, den har lov til.