De kommercielle kanaler stod fast

MediaWatch

Initiative Universal mener, at det er interessant, at de kommercielle TV-kanaler i 1998 totalt set fastholdt deres andel, og at DRs fortsatte fremdrift primært gik ud over udenlandske kanaler. Årsagen var et større udbud af dansk produceret TV, VM i fodbold samt større satsninger som Robinson Ekspeditionen. At TV2 har tabt andele til TV3, 3+ og TvDanmark i det kommercielle seerunivers, er klart en konsekvens af den meget brede programsatsning, hvor TV2 fokuserede på DR som den store fjende og dermed kæmpede kampen om de ældre seere, men de andre kommercielle kanaler fokuserede på de yngre. Dette gav bonus for de tre andre kommercielle stationer, med en markant stigning for TvDanmark og en fastholdelse for TV3/3+ til følge.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også