MediaWatch

Næsten alle amerikanske teenagere bruger Youtube

Tiktok er det næstmest udbredte sociale medie blandt amerikanske unge, mens Twitter og Facebook mister grebet om teenagerne.

Foto: Maxim Shemetov/REUTERS / X90156

95 pct. af amerikanske teenagere mellem 13 og 17 år bruger Youtube, hvilket gør det til det mest udbredte sociale medie blandt de unge, skriver Adweek på baggrund af en undersøgelse fra det amerikanske analyseselskab Pew Research Center.

Resultaterne er baseret på en spørgeskemaundersøgelse blandt 1.316 amerikanske teenagere i aldersgruppen. Her er de unge blevet spurgt, om de i et eller andet omfang bruger en række digitale platforme.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs