MediaWatch

Kvinder er i undertal på mediernes ledelsesgange

Mens knap halvdelen af de ansatte i mediebranchen er kvinder, er det kun lige over en tredjedel, der sidder på ledelsesposter, viser ny undersøgelse fra Danske Medier og DMJX.

Lidt mere end hver tredje stol i ledelsesgangene på danske mediearbejdspladser er besat af kvinder. | Foto: Mik Eskestad/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix

Der er en underrepræsentation af kvinder på ledelsesposter i den danske mediebranche. 65 pct. af de ledende stillinger på i medievirksomheder har en mand i stolen, hvilket efterlader lidt mere end hver tredje stol til kvinderne.

Kvinderne udgør imidlertid næsten halvdelen af den samlede medarbejderstand i mediebranchen - konkret 46 pct.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Lindhardt og Ringhof opkøbte hos konkurrent, årsregnskaber viser tilbagegang i tv-branchen og jobskifte var der mange af i uge 32. Dét og meget mere kan du læse mere om i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs