Kvinder er i undertal på mediernes ledelsesgange

Mens knap halvdelen af de ansatte i mediebranchen er kvinder, er det kun lige over en tredjedel, der sidder på ledelsesposter, viser ny undersøgelse fra Danske Medier og DMJX.
Lidt mere end hver tredje stol i ledelsesgangene på danske mediearbejdspladser er besat af kvinder. | Foto: Mik Eskestad/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix
Lidt mere end hver tredje stol i ledelsesgangene på danske mediearbejdspladser er besat af kvinder. | Foto: Mik Eskestad/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix

Der er en underrepræsentation af kvinder på ledelsesposter i den danske mediebranche. 65 pct. af de ledende stillinger på i medievirksomheder har en mand i stolen, hvilket efterlader lidt mere end hver tredje stol til kvinderne.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også