MediaWatch

Minister: Afgørelse om ny Ja tak-reklameordning afventer EU-svar

De miljømæssige fordele ved at droppe den nuværende Nej tak-ordning til fordel for et aktivt tilvalg af reklamer skal først vejes op mod ulemperne en Ja tak-ordning vil have for bl.a. ugeaviser, inden der tages stilling, siger erhvervsminister Simon Kollerup.

Foto: Anders Birch/Politiken/Ritzau Scanpix

Indførelsen af en ny Ja tak-ordning for reklamer, som erhvervsminister Simon Kollerup (S) åbnede for i begyndelsen af 2020, afhænger i øjeblikket af, at EU-Kommissionen giver grønt lys til idéen. Sådan lyder det i et svar fra Simon Kollerup til Folketingets erhvervsudvalg.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs