Minister: Afgørelse om ny Ja tak-reklameordning afventer EU-svar

De miljømæssige fordele ved at droppe den nuværende Nej tak-ordning til fordel for et aktivt tilvalg af reklamer skal først vejes op mod ulemperne en Ja tak-ordning vil have for bl.a. ugeaviser, inden der tages stilling, siger erhvervsminister Simon Kollerup.
Foto: Anders Birch/Politiken/Ritzau Scanpix
Foto: Anders Birch/Politiken/Ritzau Scanpix

Indførelsen af en ny Ja tak-ordning for reklamer, som erhvervsminister Simon Kollerup (S) åbnede for i begyndelsen af 2020, afhænger i øjeblikket af, at EU-Kommissionen giver grønt lys til idéen. Sådan lyder det i et svar fra Simon Kollerup til Folketingets erhvervsudvalg.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også