MediaWatch

Minister: Afgørelse om ny Ja tak-reklameordning afventer EU-svar

De miljømæssige fordele ved at droppe den nuværende Nej tak-ordning til fordel for et aktivt tilvalg af reklamer skal først vejes op mod ulemperne en Ja tak-ordning vil have for bl.a. ugeaviser, inden der tages stilling, siger erhvervsminister Simon Kollerup.

Foto: Anders Birch/Politiken/Ritzau Scanpix

Indførelsen af en ny Ja tak-ordning for reklamer, som erhvervsminister Simon Kollerup (S) åbnede for i begyndelsen af 2020, afhænger i øjeblikket af, at EU-Kommissionen giver grønt lys til idéen. Sådan lyder det i et svar fra Simon Kollerup til Folketingets erhvervsudvalg.

"Regeringen er fortsat i dialog med Europa-Kommissionen med henblik på at afklare en række EU-retlige problemstillinger i denne forbindelse. Erhvervsministeriet har således afholdt møde med Europa-Kommissionen for at drøfte mulighederne for at indføre en ja tak-ordning i overensstemmelse med EU-retten, men den endelige konklusion fra dialogen foreligger ikke endnu," lyder det.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Nyt fra dansk og international streaming, papirmangel og andre udfordringer for traditionelle medier er blandt ugens vigtigste mediehistorier. Få overblikket her.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs