MediaWatch

Forbrugerråd: Tilbudsaviser bør være et tilvalg

Frem for at man som forbruger automatisk modtager reklamer, bør ordningen gøres til en aktiv tilvalgsordning, lyder det fra Forbrugerrådet Tænk

Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix

Som systemet er skruet sammen i dag, skal man som forbruger være tilmeldt en særlig "nej tak"-ordning, hvis man ønsker ikke at modtage reklamer i sin postkasse. Det er en bureaukratisk og ulogisk ordning, lyder det fra Forbrugerrådet Tænks formand, Anja Philip, i et debatindlæg i Børsen.

I stedet bør processen vendes på hovedet og gøres til en "ja tak"-ordning.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Top 20: OL-håndbold og sejlsport trak flest seere

TV 2's nye underholdningsprogram "Først og sidst" tabte sin førerposition fra forrige uge til en række OL-opgør, som skubbede andre formater ned af listen. OL stod for 12 af 20 udsendelser i Kantar Gallups liste over sidste uges 20 mest sete liveprogrammer.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs