MediaWatch

Danske Medier advarer mod ny reklameordning: Kan betyde avisdød

Der vil være betydelige meromkostninger for lokalaviserne, som i mange tilfælde omdeles sammen med reklamer, hvis man fremover skal sige "ja tak" i stedet for "nej tak" til reklamer, mener brancheorganisation for private medier.

Foto: Thomas Borberg/Politiken/Ritzau Scanpix

En ændring i den eksisterende Nej tak-ordning til reklamer kan medføre lukninger af lokalaviser i Danmark. Sådan lyder det i et notat fra brancheorganisationen Danske Medier.

"De lokale ugeaviser distribueres helt overvejende sammen med de husstandsomdelte reklamer. Derfor vil en ændring i den gældende ordning og et deraf følgende fald i den samlede mængde af husstandsomdelte tryksager få prisen for distribution af lokalaviserne til at stige," lyder det i notatet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Illustreret Videnskab hentede ny chefredaktør med fortid på B.T., Sam Productions meldte om sikker sejlads gennem 2021, inden modvind ramte i 2022, og rundspørge viste begrænset vilje til at betale for podcasts. Dét og meget mere kan du blive klogere på i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Flertal vil af med spilreklamer

Et flertal af den danske befolkning mener, at spilreklamer bør forbydes. Det viser en meningsmåling, som Jyllands-Posten har fået lavet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs