MediaWatch

Danske Medier advarer mod ny reklameordning: Kan betyde avisdød

Der vil være betydelige meromkostninger for lokalaviserne, som i mange tilfælde omdeles sammen med reklamer, hvis man fremover skal sige "ja tak" i stedet for "nej tak" til reklamer, mener brancheorganisation for private medier.

Foto: Thomas Borberg/Politiken/Ritzau Scanpix

En ændring i den eksisterende Nej tak-ordning til reklamer kan medføre lukninger af lokalaviser i Danmark. Sådan lyder det i et notat fra brancheorganisationen Danske Medier.

"De lokale ugeaviser distribueres helt overvejende sammen med de husstandsomdelte reklamer. Derfor vil en ændring i den gældende ordning og et deraf følgende fald i den samlede mængde af husstandsomdelte tryksager få prisen for distribution af lokalaviserne til at stige," lyder det i notatet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs