MediaWatch

"Det er på tide, vi rykker sammen i stedet for at mundhugges"

TV 2 Regionerne afviser behovet for en omkostningsanalyse af public service-stationerne, som Danske Medier har foreslået. Stationernes økonomi og indhold er i forvejen under lup, siger ordførende direktør.

Foto: Lasse Uttrup/Ritzau Scanpix

En fireårig udviklingspulje på 140 mio. kr. til regionale og lokale medier, en omfordeling af produktionsstøtten, så en større bid af kagen går til regional journalistik og en fortsættelse af ugeavispuljen på 25 mio. kr. i yderligere fem år. Alle er forslag fra de private mediers organisation Danske Medier til en ny medieaftale, som forventes snart at skulle forhandles.

Hos de regionale konkollegaer i TV 2 Regionerne er direktør Lone Sunesen glad for, at Danske Medier sætter fokus på at styrke den regionale dækning. Men. Danske Medier opfordrer i samme udspil også til at indhegne de regionale public service-stationers produktion på nettet, og til at gennemføre en omkostningsanalyse af TV 2 Regionerne.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs