MediaWatch

DI: Udbud af DAB-kanal viser at pris ofte vægtes for højt

Udbudsprocessen af den nye radiokanal på DAB, der satte punktum for Radio24syvs virke, er et klasseeksempel på, at prisen i mange udbud bliver vægtet for højt i forhold til kvalitet, lyder det fra Dansk Industri.

Foto: Thomas Borberg/Ritzau Scanpix

Der er behov for et opgør med, at prisen bliver så afgørende, når der skal udpeges en vinder af et udbud, som det var tilfældet i sagen om den nye DAB-radio, der i sidste måned blev tildelt Radio Loud frem for bl.a. Radio24syv. Det mener Danmarks største erhvervsorganisation og arbejdsgiverforening, Dansk Industri, skriver Berlingske.

Radio24syv havde budgetteret med en samlet 19 mio. kr. dyrere drift end vinderen af udbuddet, der har et budget på cirka 261 mio. kr. på fire år. Forskellen i budgettet er udpeget som en af hovedårsagerne til, at den erfarne radiokanal måtte se sig slået af et nyt, uprøvet projekt.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Lav tilslutning fra kunderne til Netflix' spilleplatform

Inden udgangen af 2022 vil Netflix have fordoblet sit udbud af mobilspil. Men på de ni måneder siden lanceringen af de første spil, har kun en lille del af abonnenterne udvidet deres Netflix-forbrug fra TV til også at gælde gaming.

Efter 18 år er det slut med NFL på Viaplay

Siden 2004 har danske fans kunnet følge amerikansk fodbold på Viaplays kanaler, men nu er det slut: Markedet har forandret sig for meget, lyder det fra Viaplay Group, der hidtil har siddet på rettighederne.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs