Store forlag jagter vækst i faldende marked

Der er flere årsager til, at de store danske forlag i løbet af de seneste år har støvsuget markedet for mellemstore konkurrenter, forklarer forlagene.
Foto: MORTEN LANGKILDE/POLFOTO/ARKIV
Foto: MORTEN LANGKILDE/POLFOTO/ARKIV

Der er ikke megen vækst i det danske bogmarked. Faktisk siver den samlede omsætning en smule hele tiden. Så hvis et forlag ønsker at vokse, eller bare holde sin omsætning på et nogenlunde stabilt niveau, er en af vejene at købe sig til det. Det fortæller Stig Andersen, adm. direktør i Gyldendal, der er landets største forlag.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også