Fyens i Tinderbox-alliance med Realityportalen

Fyens.dk samarbejder med realityportalen.dk under Tinderbox-festivalen. Ideen er at kombinere sociale medier, skæve vinkler og traditionel festival-dækning.
Foto: CLAUS BJØRN LARSEN/POLFOTO
Foto: CLAUS BJØRN LARSEN/POLFOTO

Fynske Medier – primært Fyens.dk - arbejder sammen med realityportalen.dk under Tinderbox-festivalen, der afvikles i Odense 26-28. juni.

Ideen er at opdyrke en kombination af sociale medier og skæve historier med en mere traditionel festival-dækning.

Gerd Maria May, udviklings- og redaktionschef hos Fyens Stiftstidende og Fyens Amts Avis, ser gode muligheder for at kombinere festival-guider og anmeldelser med de mere kække historier fra Tinderbox-festivalen:

”Vi har fra Fynske Mediers side valgt at samarbejde med Realityportalen om dækningen af Tinderbox, fordi vi ser det som en optimal samling af kompetencer. Som fynsk mediehus er vi særligt stærke i viden om, hvad der sker på Fyn, hvem der er interessante at tale med, og hvorfor. Til gengæld kan vi se, at Realityportalen er særligt stærke på hele den mere glitrede side af Tinderbox,” siger hun i en pressemeddelelse.

Hun mener, at realityportalen kan tilføre Fyens.dk et yngre islæt end det, man normalt arbejder med.

Realityportalen blev købt af Egmont først på året og er nu del af herognu.dk's redaktionelle univers.

TV 2 har også indgået et ikke nærmerede defineret samarbejde med Tinderbox-festivalen.

Hva' så Odense: TV 2 i samarbejde med ny musikfestival 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også