MediaWatch

Lisbeth Knudsen trækker sig fra Huset Markedsføring

Lisbeth Knudsen opstiller som formand for Danske Medier, og det får hende til at melde sig afgang fra bestyrelsen i Huset Markedsføring.

Bestyrelsen i Huset Markedsføring bliver fremover uden Berlingske Medias koncernchef Lisbeth Knudsen, skriver Markedsføring.

Lisbeth Knudsen har således meddelt, at hun har valgt at trække sig ud af bestyrelsen for Huset Markedsføring. Det skyldes, at hun opstiller som formand for Danske Medier, efter at Per Lyngby har meldt sin afgang som formand.

"Jeg har været rigtigt glad for arbejdet med Huset Markedsføring. Der har været store udfordringer på vejen, men vi har haft et fantastisk godt samarbejde i bestyrelsen. Vi har nu både en strategi og en ny direktør på plads, som jeg er sikker på vil kunne sikre en god fremtid for foreningen," siger Lisbeth Knudsen til Markedsføring.

Afgang kom som overraskelse

Berlingske-chefens afgang kom som en overraskelse, skriver Markedsføring. Beslutningen møder dog forståelse hos bestyrelsesformanden Christian Scherfig.

"Selv om beslutningen er forståelig, ærgrer jeg mig rigtig meget over, at Lisbeth må udtræde af bestyrelsen. Lisbeth har ydet en fuldstændig enestående og uvurderlig indsats med et enormt engagement, og hun bliver meget, meget svær at erstatte," siger Christian Scherfig.

Ifølge formanden når Huset Markedsføring ikke at finde Lisbeth Knudsens afløser inden generalforsamlingen 21. maj. Samtidig vil bestyrelsen ikke haste en genbesættelse igennem, men derimod igangsætte en grundig research, siger han.

Navneskifte på agendaen

På generalforsamlingen skal medlemmerne i Huset Markedsføring tage stilling til et navneskifte. Bestyrelsen har således indstillet, at Huset Markedsføring i fremtiden skal hedde Danish Marketing Association.

Organisationen bruger allerede navnet i engelsksprogede sammenhænge, fortæller Christian Scherfig. Med navneskiftet ønsker bestyrelsen at tydeliggøre, at organisationen også er en interesseorganisation, "som skal kunne skabe debat og forme holdninger, der fører til konkret politik", siger formanden.

Mere fra MediaWatch

Aller Media lukker magasinet Dossier

Dossier lukker og slukker efter seks år. Det skyldes ifølge chefredaktør økonomi og udfordringer med bl.a. stigende papirpriser. For mindre end et år siden lukkede Aller også Modemagasinet In efter 35 år.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs