Jamie Oliver bliver chefredaktør for nyt printmagasin

Han er i forvejen tv-kok, restaurantkæde-ejer og indehaver af Youtube-kanalen ’Food Tube’ med mere. Sidstnævnte fører han nu fra skærmen og over på glittet papir. I samarbejde med medieselskabet Time Out, der leverer guides til 85 byer i 37 lande, går Food Tube og Oliver i parløb om en printudgave. Det skriver The Guardian.
I første omgang udkommer Olivers’ Food Tube som et månedligt 24-siders tillæg til Time Out London, men hvis det bliver en succes, så har Time Out og Oliver planer om at udvide på tværs af de øvrige byer verden over, hvor Time Out udkommer. Lige fra steder som New York og Rio de Janeiro til Abu Dhabi og Shanghai. Oliver bliver selv chefredaktør printudgaven af Food Tube.
Andet magasin fra Oliver
”Det er en absolut fornøjelse at bringe Food Tube ind i den vidunderlige magasinverden. Food Tube er en massiv fejring af super-talentfulde madelskere, kokke og eksperter, og at dele deres viden, tips, opskrifter og idéer med Time Outs læsere bliver virkeligt spændende,” siger Jamie Oliver ifølge The Guardian.
Jamie Oliver lancerede i januar 2013 Food Tube på Youtube, og kanalen har i dag over 2,6 mio. abonnenter og har også kastet søsterkanalen Drinks Tube af sig.
Magasinet er ikke det første blandt Olivers medieaktiviteter. Siden 2008 har Jamie Oliver desuden været udgiver af magasinet 'Jamie', der udkommer hver anden måned.