MediaWatch

Jamie Oliver bliver chefredaktør for nyt printmagasin

Den engelske tv-koks Youtube-kanal ’Food Tube’ kommer nu på glittet papir. I første omgang i partnerskab med byguiden Time Out London, men på sigt muligvis også med Time Outs byguides i 37 andre lande.

Foto: flickr/really short

Han er i forvejen tv-kok, restaurantkæde-ejer og indehaver af Youtube-kanalen ’Food Tube’ med mere. Sidstnævnte fører han nu fra skærmen og over på glittet papir. I samarbejde med medieselskabet Time Out, der leverer guides til 85 byer i 37 lande,  går Food Tube og Oliver i parløb om en printudgave. Det skriver The Guardian.

I første omgang udkommer Olivers’ Food Tube som et månedligt 24-siders tillæg til Time Out London, men hvis det bliver en succes, så har Time Out og Oliver planer om at udvide på tværs af de øvrige byer verden over, hvor Time Out udkommer. Lige fra steder som New York og Rio de Janeiro til Abu Dhabi og Shanghai. Oliver bliver selv chefredaktør printudgaven af Food Tube.

Andet magasin fra Oliver

”Det er en absolut fornøjelse at bringe Food Tube ind i den vidunderlige magasinverden. Food Tube er en massiv fejring af super-talentfulde madelskere, kokke og eksperter, og at dele deres viden, tips, opskrifter og idéer med Time Outs læsere bliver virkeligt spændende,” siger Jamie Oliver ifølge The Guardian.

Jamie Oliver lancerede i januar 2013 Food Tube på Youtube, og kanalen har i dag over 2,6 mio. abonnenter og har også kastet søsterkanalen Drinks Tube af sig.

Magasinet er ikke det første blandt Olivers medieaktiviteter. Siden 2008 har Jamie Oliver desuden været udgiver af magasinet 'Jamie', der udkommer hver anden måned.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs