MediaWatch

Google vil sende mobil-blinde sites ned ad søgelisten

Google vil ændre sin søgealgoritmen, så mobilvenlige sites scorer højere relevans og placering i søgeresultater. Det kan ramme mange danske sider.

Foto: Colourbox

Det stigende mobilbrug på nettet får Google til at varsle ændringer i søgemaskinens algoritme, skriver Finans.

Ændringerne vil betyde, at mobilvenlige sites belønnes og vil score højere i relevans, mens sites, der omvendt ikke er mobiloptimeret, vil blive sendt længere ned i søgeresultatet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

B.T.'s fejlskud bekymrer ikke brancheorganisation

Direktør for Danske Medier ser B.T.’s investeringslyst som et sundhedstegn, selv om storbyeventyret kuldsejlede på under et år. Det er dog nødvendigt at knække koden til de lokale og digitale læsere, mener han.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs