MediaWatch

TV 2 indgår samarbejde med teleselskab om Play

Teleskabet 3 har indgået samarbejde med TV 2, der giver teleselskabets kunder adgang til TV 2 Play til en reduceret pris. Med aftalen regner TV 2 med at runde 200.000 abonnenter på Play.

TV 2 og teleselskabet 3 har indgået et samarbejde, som giver 3's kunder mulighed for at købe adgang til live- og on demand-tjenesten TV 2 Play til en reduceret pris.

Det skriver 3 i en pressemeddelelse.

”3’s kunder er storforbrugere af data og er for længst hoppet med på streamingbølgen. Tal viser, at mere end 60 pct. af kundernes dataforbrug går til streaming. Derfor giver det god mening at indgå et samarbejde med TV 2, så vores kunder kan få direkte adgang til det populære univers og samtidig opnå en solid kontant besparelse,” udtaler David Elsass, direktør for privatmarkedet, 3 Danmark.

3's kunder opnår med aftalen en besparelse på 30 kr. om måneden på TV 2 Play, som kommer i tre forskellige pakker fra 39 kr. om måneden til 129 kr.

Deezer vokser på ryggen af 3

I 2013 indgik 3 også en alliance med den franske musik-streamingtjeneste Deezer. Ifølge Deezer har samarbejdet med 3 tiltrukket tilstrækkeligt med betalende kunder til, at selskabet kan kalde sig en overskudsforretning i Danmark, har Deezer tidligere meddelt.

Et strategisk skridt

Hos TV 2 ser man samarbejdet med 3 som "et naturligt og strategisk vigtigt skridt" i ambitionen om at være danskernes foretrukne streamingtjeneste. 

Med samarbejdet forventer TV 2 at runde 200.000 abonnenter på TV 2 Play inden året er omme. I december sidste år havde TV 2 Play 150.000 abonnenter.

Telmore runder 35.000 på ’medie-abonnementet’ Play

Teleselskaberne og mediehusene er i stigende grad begyndt at flette fingre. Siden juni sidste år har Telmore lokket kunderne med deres Play-abonnement, som giver adgang til bl.a. HBO Nordic, e-bogstjenesten Mofibo samt Politikens, Ekstra Bladet og Egmonts digitale universer på nettet.

I midten af februar havde Telmore solgt 35.000 abonnementer, hvoraf 10.000 blev solgt i fjerde kvartal.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.

Overblik: Sådan er medieaftalerne landet siden 2000

Hvert andet medieforlig siden 2000 har – i grove træk – haft bred politisk opbakning, mens den anden halvdel af forligene er indgået med smalt flertal. Her får du overblik over, hvordan de seneste årtiers forlig er landet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs