Berlingskes jyske dagblade får design-overhaling
Læsernes holdninger har ifølge chefredaktør i Midtjyske Medier, Dorthe Carlsen, været ledestjernen i redesignet. Inputtene er dog ikke kun gået på det visuelle, og det har Midtjyske Medier valgt rette sig efter.
"Deres melding var meget klar: Vi ønsker flere lokale historier. Og vi ønsker, at det bliver tydeligere, hvad historierne handler om. Nogle af billederne er for store. Så vil vi hellere have noget mere tekst,” siger chefredaktøren i meddelelsen.
Ønskerne om mere overskuelighed i det nye layout kommer desuden til udtryk i, at der vil været tydelige emneord i artiklerne, som læserne kan navigere efter. Sidste gang aviserne blev redesignet var for tre år siden.
Relaterede artikler:
Nordjyske har mere stående på indkøbslisten
For abonnenter
Berlingske går ind i lokal e-handel
For abonnenter
Sådan blev Berlingske Media solgt - bid for bid
For abonnenter