MediaWatch

Syddanske vil vente med redaktionelt ægteskab i Jysk Fynske

Syddanske Mediers journalister bliver først formelt en del af Jysk Fynske Medier om to år, selvom Jyske og Fynske Medier har taget skridtet fuldt ud for at få fusionen godkendt.

Foto: Syddanske Medier/Presse

Da Jyske Medier, Fynske Medier og Syddanske Medier sidste år annoncerede deres sammensmeltning til Jysk Fynske Medier var det ikke planen, at de tre mediehuses redaktionelle medarbejdere skulle være en del af det nye selskab.

I stedet skulle Jysk Fynske-ægteskabet kun omfatte områder som administration, IT og salg. Det fik imidlertid Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen til at løfte øjenbrynene og forsinke godkendelsen af fusionen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs