MediaWatch

Sverige må udsætte alkoholstrid med MTG og Discovery

Svenske myndigheder tilbagekalder henvendelse til EU-Kommissionen om at få stoppet alkoholreklamer hos de to broadcastere, der sender fra Storbritannien. Striden er dog ikke opgivet.

Før nytår rettede den svenske forbrugerstyrelse, Konsumentverket, henvendelse til EU-Kommissionen. Målet var at få stoppet reklamer for alkohol på MTG og Discoverys svenske kanaler. Henvendelsen er nu trukket tilbage, skriver Dagens Media.

De to tv-koncerner sender fra Storbritannien, der har et mere liberalt forhold til alkoholreklamer. Derfor kan MTG’s TV3, TV6, TV8 og Discoverys Kanal 5 og Kanal 9 lade alkoholreklamerne flyde ind i sendefladen på de svenske kanaler.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Flertal skrider bag forslag om at droppe momsfritagelse

Efter en uvildig advokatundersøgelse har slået bunden ud på regeringens præmis om, at en EU-dom påtvinger indførelse af moms på bl.a. rettighedsvederlag, vil Konservative stemme nej til lovforslaget, som dermed står til at falde.

Le Gammeltoft stopper på Heartbeats

Aller Media bekræfter, at stifter og direktør for det digitale medie og bureau har valgt at opsige sin stilling. Le Gammeltoft har stået i spidsen for selskabet siden 2015.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs