MediaWatch

Sverige må udsætte alkoholstrid med MTG og Discovery

Svenske myndigheder tilbagekalder henvendelse til EU-Kommissionen om at få stoppet alkoholreklamer hos de to broadcastere, der sender fra Storbritannien. Striden er dog ikke opgivet.

Før nytår rettede den svenske forbrugerstyrelse, Konsumentverket, henvendelse til EU-Kommissionen. Målet var at få stoppet reklamer for alkohol på MTG og Discoverys svenske kanaler. Henvendelsen er nu trukket tilbage, skriver Dagens Media.

De to tv-koncerner sender fra Storbritannien, der har et mere liberalt forhold til alkoholreklamer. Derfor kan MTG’s TV3, TV6, TV8 og Discoverys Kanal 5 og Kanal 9 lade alkoholreklamerne flyde ind i sendefladen på de svenske kanaler.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs